fbpx

Jóga, Életmód, SUP tábor Koh Phangan 2020.02.02-02.14

Ismét eljött a várva várt nap, és felkerekedett a kis csapatunk. Ázsia felé utazva-a fertőzés elkerülése végett-a helyi elvárásokhoz alkalmazkodtunk. Mire azonban felszálltunk Koh Phangan szigetére induló katamaránra, lekerültek maszkjaink. (egy kicsit átvitt értelemben is)

A hosszú, sok érdekes országon átívelő utazásunk után, jól esett megérkezni a tengerparti bungalow-ba. Valójában a tábor egészség, test, tudat formáló rutinja másnaptól kezdődött…

A forróságra, és a páratartalomra való tekintettel, -rendszeresen-napfelkelte után  06 30 kor indultunk egy homokos öbölre néző jógatermünkbe, ahol rövid koncentrációs, meditációs, légző gyakorlatok után indítottuk a dinamikus jógánkat.

Kis csapatunk hamar harmóniába került az orron keresztüli légzések ütemére, és közös flow-ban tudtuk végigvinni a 1,5 óra gyakorlást. A záró gyakorlat után, jóganidrában frissítettük fel, hangoltuk össze a testünket, tudatunkat, a lenyugtatott LÉLEKzetünk harmónikus ütemeivel.

Energetizálva, de átdolgozott, jólesően megnyújtott izomzattal vágtunk neki a reggeli teázásnak, kávézásnak, glutén, laktózmentes apróságokkal kiegészítve azt.

Útközben friss trópusi gyümölcsöket, zöldséget, csírákat vettünk, hiszen a szállásunkra visszaérve, minden reggel, az ezekből készült SMOOTHIE-t, friss kókuszvizet ittuk meg, feltöltve  így testünket superfoodokkal, vitaminnal, nyomelemekkel, növényi fehérjével, rostokkal…

A  szállásunk trópusi kertjében levő pavilon alatt tartottuk Tematikus Beszélgetéseinket, melyben rengeteg érdekes témát érintettünk: Ayurvéda, Védikus Asztrológia, Jóga filozófia, stressz kezelés, koncentráció növelés elősegítése tudati és táplálkozási síkon, Férfi-Női utak-viselkedési normák, Szellemi ember kapcsolata a javakkal, Egészséges-tudatos táplálkozás, Glutén-laktóz mentesség, cukor-zsírok-allergiák-tisztítókúrák…stb

Sokan a közeli masszázs központokat látogatták meg rendszeresen, ahol ellazulva adták át magukat, a masszőrök olykor megfeszüléseinket is kezelő erős ujjainak, kezeinek. Néhányan inkább a kényeztetőbb, lazító aloe vera masszázst választottuk, mely a napon barnult bőrünk hidratálását, megújulását segítette elő.

Napközben ki-ki az árnyékban, a mesés trópusi kertünkben elhelyezett függőágyaiban pihenve, olvasva relaxált, mások, a zöld lagúnában úszva, vagy éppen a parton napozva, beszélgetve töltötték el a napot.

A vasárnapi ihenőnapunkon, hihetetlen helyekre kirándultunk ezen a mesés szigeten, lenyűgöző szépségű strandok, vízesések, buddhista kolostorok, kaucsuk ligetek, elefánt menhely…tárultak elénk.

Könnyed, egészséges ételeket kínál a sziget minden színben, ízben, mennyiségben. A thai, európai, indiai, ázsiai ízeket, recepteket elképesztő tálalással szolgálják fel, még a legkisebb faluban, kifőzdében, az esti piacon is.

Délutánonként SUP jóga, vagy SUP evezés a közeli öblökbe volt a tábor programja, melyben óriásit fejlődött a résztvevők egyensúlyérzéke, ügyessége…köszönhetően Katának, aki ezeket az órákat, evezéseket profi módon vezette le.

Shavasanaban, a SUP on hanyatt fekve, a naplemente tisztító energiáival átitatva testünk, lelkünk… ebben  a káprázatos naplemente fényekben pompázó öbölben fejeztük be a vizes programot.

Esténként a változatos ételkínálatot felvonultató éttermekben, a napi élményeinket nagy nevetések közepette mesélve, fotóinkat egymásnak izgatottan mutogatva ettük meg könnyed vacsoránkat.

Miután a naplemente 18 25 kor van, a napfelkelte 06 25 kor…és a napi programok, élmények sokszor kifárasztottak minket, korán tértünk nyugovóra. Így elszenderedve, hallgatva a tenger hullámzását, és az esti madarak, állatok hangjait.

Az utolsó nap jókívánságainkat, elérendő céljainkat mantrázva engedtük fel az égbe-helyi szokáshoz híven-ballonjainkat.

A 14 nap alatt rengeteg új, érdekes dolgot megtudhattunk magunkról, a környezetünkkel való viszonyunkról. Megismerhettük az egyéniségünk és a környezetünk befolyása alatt kialakult személyiségünk oldalait. Útmutatót kaptunk testi, lelki, tudati világunk új, egészségesebb, tudatosabb  megértéséhez, egy ÚJ világba nyertünk betekintést, mely teljesen más erkölcsi, morális, és hit alapokon nyugszik, mint ahonnan a legtöbben jövünk, élünk.

Hálás vagyok, hogy ismét-ispirálva az embereket-megtarthattam ezt a tábort, remélve, hogy mindenkiben maradt egy MAG, mely valamikor a jövőben kihajthat, és kifejlődhet belőle az a JELen, amiben boldogabban élhet, létezhet mindenki. EGYsÉGben magával, a környezetével, a Világgal, Istennel.

Jövöre ugyanitt Februárban folytatjuk…